Nem, sund og billig ret med kun 3 ingredienser

Her er en af mine hofretter. Jeg laver den tit når det skal gå lidt stærkt. Præfabrikeret mad er en sjældenhed for mig. Der sætter jeg simpelthen mit velbefindende for højt på prioritetslisten. Jeg har igennem mange år fundet ud af hvad der er bedst for lige min krop, så det følger jeg som regel. Der er selvfølgelig undtalser, for jeg vil ikke leve asketisk og kedeligt.

Men her er så en meget nem og billig ret. Den mætter virkelig godt pga de røde linser (proteinindhold pr 100 gr. = 27 gr. og kostfibre pr. 100 gr. = 62,2 gr. Sammenlignet med kylling, der har et proteinindhold pr. 100 gr. på 26 gr.)

 

Processed with Snapseed.

 

Opskrift på nem linseret med brune ris

  • Sæt de brune ris til at koge.
  • Hak 1 løg
  • Svits løget i kokosolie
  • Skyld de røde linser, til vandet er klart
  • Tilsæt linser og vand 2,5 dele vand til 1 del linser og 1 tsk. himalayasalt
  • Kog retten i 20 min til linserne er gule og udsmattede.

(Tomaten og basilikum på billedet er bare til pynt. Det er ikke sikkert du synes det smager særlig godt til. Det er bare en lidt grålig ret).

 

Velbekommen. 🙂

 

PAGE TOP